Help

Veelgestelde vragen
VERZENDING & RETOURNEREN
Contact
Problemen bij het bestellen
Betaling, promoties & kortingsbonnen
Producten, merken & voorraden
Retournering & Restitutie
Bezorging & verzending
Technisch
eyerim collection
Hoe je een artikel retourneert
Vragen

De geschatte levertijd van je bestelling staat altijd in de bevestigingsmail van de bestelling en wordt getoond in werkdagen (het weekend & feestdagen uitgezonderd).
Wil je jouw bestelling graag in de gaten houden? Bekijk dan de BESTELLING TRACKER!

Als je jouw orderbevestiging niet kunt vinden in je inbox, volg dan de onderstaande stappen:

• Zorg ervoor dat je jouw 'Spam' of 'Promoties' sectie in je mailbox controleert
• Controleer of je klaar bent met het plaatsen van de bestelling (succesvolle betaling)

Als je jouw orderbevestiging nog steeds niet kunt vinden, is de kans groot dat je je e-mailadres verkeerd heeft getypt of dat de betaling niet is verwerkt. Neem alstublieft contact op met ons klantenservice team om zoveel mogelijk details over het probleem door te geven en we zullen proberen het voor je op te lossen.

We kunnen geen wijzigingen meer aanbrengen nadat je jouw bestelling hebt geplaatst, inclusief het wijzigen van de kleur/maat van het product, de bezorgmethode of de betaalmethode.

Je kunt echter mogelijk je bestelling annuleren en een nieuwe plaatsen als deze nog niet naar je verzonden is.

Als je je bestelling wil annuleren, neem dan contact op met onze klantenservice met jou bestelnummer en laat het ons weten waarom je de bestelling annuleert. We zullen het annuleringsverzoek zo snel mogelijk verwerken en je een bevestiging van de terugbetaling sturen.

Als je bestelling nog niet verzonden is, neem dan contact op met onze klantenservice met je bestelnummer en laat het ons weten waarom je de bestelling annuleert.

We zullen jouw annuleringsverzoek zo snel mogelijk verwerken en je een bevestiging van terugbetaling sturen (behalve als je betalen-bij-aankomst als betaalmethode hebt gebruikt). Als je jouw bestelling annuleert, kan het vijf werkdagen duren voordat de bank of kaartuitgever je tegoeden weer beschikbaar voor je heeft gemaakt.

Bij sommige bezorgdiensten kan het 1-4 dagen duren voordat deze tracerings informatie is geactiveerd.

Als je tracerings informatie niet binnen deze periode is bijgewerkt of het pakket ergens vastzit, neem dan contact op met ons klantenserviceteam, zodat we je verder kunnen helpen.

We kunnen je bestelling niet annuleren nadat deze al naar je verzonden is.

Als je jouw levering wilt annuleren, raden wij je aan contact op te nemen met het bezorgbedrijf dat het pakket in jouw land zal bezorgen en vraag hen je pakket terug te sturen naar de afzender. Als zij je verzoek in de tussentijd niet verwerken, kun je het pakket bij aankomst weigeren en wordt het automatisch naar ons teruggestuurd.

Zodra we je geweigerde pakket hebben ontvangen, nemen we contact met je op en verwerken we jouw teruggave als u vooraf heeft betaald.

Als je dit ooit zal overkomen, dan spijt dit ons ten zeerste. We doen ons best om een dergelijke situatie te voorkomen en we willen situaties met defecte producten dan ook direct oplossen.

Zodra je een fout ontdekt, neem dan contact op met ons klantenservice team met:
• het bestellingsnummer
• de naam van het defecte product
• een beschrijving van de fout (bij voorkeur met afbeeldingen)

Zodra wij je beschadigde of defecte product hebben ontvangen, zullen wij de kosten van de verzendkosten terugbetalen en je zo snel mogelijk een vervangend artikel toesturen.

We stellen bij elke bestelling altijd een factuur op.

De factuur staat in je bevestigingsmail wanneer je bestelling wordt verzonden.

Deze manier van winkelen is momenteel niet geoptimaliseerd op onze website en je kunt de optie "winkelen als een bedrijf" dan ook niet kiezen bij het afrekenen.

Volg de onderstaande stappen om toch als een bedrijf te kunnen winkelen:
• Plaats de bestelling als normale klant
• Als je de bevestigingsmail voor de bestelling hebt ontvangen, neem je contact op met onze klantenservice en vraag hen de factuurgegevens te wijzigen
• Vergeet niet je volledige bedrijfsadres en btw-nummer in de e-mail te vermelden, zodat we de factuurgegevens onmiddellijk kunnen bijwerken
• De factuur wordt je per e-mail verzonden of in het pakket bezorgd zodra je bestelling is afgeleverd

Als je problemen ondervindt met de factuur die je van ons hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice die dit vervolgens voor je op kunnen lossen.

Je factuur ontbreekt in het pakket? Maak je geen zorgen - je kunt een elektronische versie van de factuur in jouw bevestigingsmail voor verzending vinden.

Wanneer u de bestelling annuleert, wordt uw geld opnieuw beschikbaar gesteld. Zodra uw terugbetaling is gestart, duurt het 2-5 werkdagen om het geld weer terug te zien op uw bankrekening. Dit kan echter variëren, afhankelijk van uw creditcard, het type rekening en het beleid van uw bank.

Je kunt een van de onderstaande betalingswijzen gebruiken om de bestelling te betalen:
• Credit card/Debit card
Online betalingen met eyerim zijn razendsnel en we nemen je veiligheid zeer serieus, daarom zijn jouw gegevens veilig bij ons. Alle transacties worden verwerkt via een beveiligde betalingsgateway en we gebruiken toonaangevende beveiligings- en fraudepreventiesystemen.

Je moet de code precies invoeren zoals deze aan je gegeven of geadverteerd is, zonder spaties. Typ of kopieer en plak de code in het vakje 'Kortingscode' in het winkelmandje, zoals hieronder:
how to use discount voucher

Nadat je de code hebt ingevoerd, klik je op 'Gebruiken' en vervolgens wordt de code aan de bestelling toegevoegd. Wanneer de code is toegepast op de bestelling, zie je het kortingsbedrag en wordt het totaal van jouw bestelling gewijzigd om het effect van de code weer te geven. Houd er rekening mee dat de waarde van de code bij het betalingsoverzicht altijd is weergeven zonder belasting.
how to use discount voucher

Je moet de kortingscode invoeren voordat je gaat afrekenen, omdat deze later niet meer kan worden toegevoegd.

Als je erachter komt dat jouw kortingscode niet werkt, kijk dan eerst naar het volgende:
• Je kunt slechts één kortingscode per bestelling gebruiken.
• Zoals onze kortingscodes verschillen, verschillen ook de voorwaarden van elke code. Zorg er dus voor dat je controleert wanneer je code heeft ontvangen. Codes zijn mogelijk alleen geldig voor bepaalde producten en de meeste codes hebben ook een vervaldatum. Je zou deze voorwaarden op dezelfde plaats moeten vinden als waar je de code hebt gevonden of ontvangen, of dit nu via een e-mail of op onze website is.

Als jouw kortingscode nog steeds niet werkt nadat je al het bovenstaande hebt gecontroleerd, neem dan contact op met onze klantenservice om zo gedetailleerd mogelijk informatie te geven over het probleem, inclusief kopieën van eventuele foutmeldingen die je ontvangt en wat je tot nu toe heeft gedaan.

Als je een kortingscode gebruikt en vervolgens de bestelling annuleert of retourneert voor welke reden dan ook, dan kun je dezelfde kortingscode op de volgende bestelling toepassen als:
• Deze kortingscode nog niet is verlopen
• Deze kortingsbon geldig is voor het product dat je vervolgens kiest

Je kunt kortingscodes die alleen geldig zijn voor de allereerste bestelling of kortingscodes waarvan de gebruiksvoorwaarden niet (meer) overeenkomen met je vervangende productkeuze niet opnieuw gebruiken.

Heb je je aangemeld voor onze nieuwsbrief? Je zou direct jouw welkomst kortingscode moeten ontvangen.

Als je jouw welkomstkorting niet hebt ontvangen, kijk dan naar het volgende:
• Controleer de 'Spam'-sectie in je inbox - onze nieuwsbrieven worden overweldigd door de geweldige deals die zij met zich meedragen en verdwalen hierdoor van tijd tot tijd.
• Controleer of jouw e-mailadres niet verkeerd hebt getypt toen je je aanmeldde. De makkelijkste manier om dit te controleren is om je opnieuw aan te melden en te wachten of je welkomstbon arriveert.

Als je jouw welkomst kortingscode nog steeds niet kunt vinden nadat je al het bovenstaande heeft gecontroleerd, neem dan contact op met ons klantenserviceteam terwijl je zo veel mogelijk informatie geeft over het probleem.

Helaas is deze betaalmethode momenteel niet beschikbaar op onze website.

Gebruik je een kortingscode voor de bestelling? Je kunt slechts één kortingscode per bestelling gebruiken.

Voor meer informatie over hoe je een kortingscode op onze website kunt gebruiken, klik hier.

Je moet tijdens het afrekenen de kortingscode in je winkelmandje invoeren, omdat deze later niet meer kan worden toegepast.

Als je de code nog steeds wilt toepassen op de bestelling, moet je jouw bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen op de website. Klik hier voor meer informatie over het annuleren van bestellingen.

Och ja, we weten heus wel dat onze klanten van tijd tot tijd van geweldige deals en speciale aanbiedingen houden!

We raden je aan de website in de gaten te houden, we hebben namelijk heel vaak goede en langdurige promoties op specifieke merken, glazen op sterkte of bepaalde collecties.

Als het een kortingscode is waar je nu specifiek naar op zoek bent, wij sturen vaak kortingscodes naar onze klanten via onze nieuwsbrieven. Soms zie je ook een code op onze Facebookpagina of de banner op onze website. En voor weggeefacties, bekijk onze Instagram - houd dus gewoon je ogen open!

Vanwege ons Algemene Beleid verkopen we alleen rechtstreeks aan het publiek. Daarom accepteren we geen btw-vrije aankopen.

Als een online bedrijf veranderen onze prijzen als reactie op onze marketingactiviteit, voorraad en de vraag van klanten. In dit geval kunnen we het verschil niet terugbetalen.

We proberen je zoveel mogelijk nuttige informatie te geven over alle producten, waaronder:
• Producteigenschappen
• Een gedetailleerde beschrijving
• Verschillende productafbeeldingen
• Hoe de maten werken

Er is een sectie op elke productpagina net onder de afbeeldingen waar je details kunt vinden over het materiaal, de kleur en de maatinformatie, zoals wat de exacte afmetingen van de monturen zijn.

Er is ook een sectie over de maten, zodat u er zeker van kunt zijn welke maat het beste bij u past.

Weet je precies waar je naar op zoek bent? Als dit het geval is, typ de naam dan in de zoekbalk bovenaan de pagina en klik op het vergrootglas. Onze slimme zoekfunctie helpt je om het zo snel mogelijk te vinden!

Je kunt ook op productcategorie zoeken met behulp van de tabbladen bovenaan deze pagina en alleen zoeken naar zonnebrillen, brillen of sportcollecties. Zweef er met je muis boven en je kunt het type items selecteren dat u wilt bekijken op basis van geslacht, merk, montuurvorm, sporttype of voorraad beschikbaarheid.

We hebben ook een volledige lijst met de merken die we aanbieden, die je kunt bekijken om te zien of wij ook je favoriet hebben. De kans is groot dat we die aanbieden, want we hebben meer dan 80 merken en duizenden zonnebrillen, brilmonturen en skibrillen beschikbaar!

Heb je gevonden wat je zocht? Voeg het toe aan het winkelmandje en als je klaar bent met winkelen, volg je de instructies op het scherm om je bestelling te voltooien.

Online winkelen voor een nieuwe bril met onze virtuele spiegel zal je leven veranderen. Kies gewoon je favoriete zonnebril of bril, klik op de Magic mirror in de rechterbenedenhoek van de foto, zet de webcam aan of upload gewoon een foto en voilà.

Helaas zijn op dit moment niet alle artikelen beschikbaar voor het virtueel aanpassen. Klik hier om de selectie te zien van alle artikelen die wel beschikbaar zijn om aan te passen voor de Magic mirror.
Houd er rekening mee dat de virtuele spiegel niet kan bepalen welke maat bij het gezicht past. In dit geval kan onze gids over maten van pas komen, toch?

Bij eyerim draait alles om online winkelen wat betekent dat je ons niet kunt vinden in uw lokale winkelcentrum.

We richten ons op het aanbieden van "alles onder één dak" - van eeuwige favorieten zoals Ray-Ban tot onafhankelijke merken, van functionele sportmonturen tot prachtige designerbrillen. Wij brengen je elke week honderden nieuwe artikelen en de nieuwste brillencollecties via wekelijks nieuws en tips via onze blog.

Je hoeft zich geen zorgen te maken over opening- en sluitingstijden of dat je een afspraak bij ons moet maken - surf gewoon vanuit het comfort van je huis op onze website en begin met winkelen.

Wij bieden gratis verzending voor alle EU-landen aan. Dankzij ons 30-dagen retourbeleid, winkel je zonder risico's. Al onze producten zijn 100% authentiek en worden geleverd met een garantie van 2 jaar.

Ons aanbod wordt voortdurend bijgewerkt op basis van beschikbaarheid en het voorraadniveau bij onze leveranciers en geloof ons op ons woord, geen enkel artikel glipt door onze vingers! Dit betekent echter ook dat veel artikelen van onze website verdwijnen, vooral tijdens het hoogseizoen, en worden vervangen door andere producten. Gelukkig werken wij rechtstreeks samen met marktleiders in de brillenindustrie en we brengen je elke week honderden nieuwe artikelen, bestsellers en de nieuwste brillencollecties, dus houd ons in de gaten als je nog steeds het perfecte paar niet gevonden hebt.

We hebben momenteel niet de mogelijkheid om je te laten weten of een 'Tijdelijk uitverkocht' artikel weer leverbaar wordt. De vele verschillende collecties komen en gaan en om deze reden worden veel producten slechts geproduceerd op een bepaald moment in het jaar, terwijl ze tegelijkertijd ook kunnen worden vervangen door nieuwe collecties. Deze beslissingen worden genomen door onze leveranciers en dus niet door ons.

Wellicht kun je op zoek gaan naar iets soortgelijks? Het enige wat je hoeft te doen, is een van de categorieën kiezen waarin je bent geïnteresseerd. Zoek bijvoorbeeld naar alle zonnebrillen en beperk de selectie vervolgens met behulp van onze verschillende filters aan de linkerkant van onze cataloguspagina. Op basis van de kleur van de lens, de vorm van het montuur, het materiaal of een aantal speciale functies, kun je misschien alsnog vinden wat je zoekt.

Ja, zonder enige twijfel.

Alle producten die op eyerim worden verkocht, zijn 100% origineel. Elk model wordt samen met alle accessoires in de originele verpakking verzonden. Als het door de fabrikant wordt geleverd, wordt er ook een certificaat van echtheid in het pakket toegevoegd.

eyerim is een officiële wederverkoper van Ray-Ban en alle andere merken die op onze website worden vermeld. We werken rechtstreeks samen met marktleiders in de brillensector, zoals Luxottica of Safilo, die al decennia lang in Italië merken als Ray-Ban, Oakley, Prada, Tommy Hilfiger, Michael Kors en nog veel meer produceren. Kom hier meer te weten.

Bovendien zorgt ons team nu al meer dan 4 jaar voor de ogen van mensen door heel Europa, met designerzonnebrillen en brilmonturen van meer dan 80 wereldwijd bekende merken, en dit zou, naar onze mening, niet mogelijk zijn als we je nepproducten zouden aanbieden, toch? Bij eyerim werken we hard om 100% tevredenheid te leveren en we beloven niets anders dan kwaliteit, hoge standaard en uitstekende service aan al onze shoppers.

Elk artikel dat je op eyerim koopt, wordt verzonden in de originele verpakking samen met alle accessoires die de fabrikant biedt.

De meerderheid van de merken en collecties omvatten een harde of zachte brillenkoker en reinigingsdoek in de originele verpakking. Echter kunnen bepaalde producten een textielzakje bevatten, dat zowel als beschermhoes en als reinigingsdoek dient vanwege zijn microvezel-aard.

We kunnen ook niet bepalen in welke kleur of type koker de bril wordt geleverd. Dit wordt uitsluitend bepaald door de fabrikant.

We hebben momenteel niet de mogelijkheid om je te laten weten wanneer een artikel weer op voorraad is.

Snelle verzending van producten is belangrijk voor ons en we proberen daarom ook altijd, ongeacht de omstandigheden, om de populairste items op voorraad te hebben. Als je echter een artikel op onze website ziet dat beschikbaar is, maar niet op voorraad is, proberen we natuurlijk om de snelste levering te verwezenlijken. In dit geval wordt de geschatte levertijd altijd berekend op de productpagina direct naast de productfoto.

We willen je nooit een bril sturen die eigenlijk niet goed past, en om dat te voorkomen hebben we een sectie over maten toegevoegd op alle productpagina's. Klik gewoon op het label 'Maten' onder de afbeelding en probeer onze kaarttruc uit om je maat te bepalen. We vermelden altijd wel dat voor de overgrote meerderheid van de mensen 'M' de juiste maat is. Het is zeer waarschijnlijk dat dit ook voor jou dus de juiste maat zal zijn.

Er zijn ook andere manieren om ervoor te zorgen dat je de juiste maat kiest:
• Door de grootte van je huidige montuur te controleren
• Door zelf je huidige frame op te meten
• Het uitproberen van onze virtuele spiegel

Wil je meer weten? Klik hier.

Aan de hand van een aantal basisregels wordt het kiezen van het juiste model zowel spannend als moeiteloos.

eyerim biedt verschillende zoekfilters aan om de selectie naar het juiste model te verfijnen, maar de allerbelangrijkste factor waar je rekening mee dient te houden, is de vorm van jouw gezicht:

Ronde gezichten zijn meestal net zo wijd als lang met een ronde kaaklijn en ronde jukbeenderen. De wangen zijn vol en breder dan het voorhoofd. Wij raden dan een rechthoekig montuur aan, het liefst met sterke lijnen, om de jukbeenderen visueel te verzachten. Half omrande monturen zijn een goede keuze om het gezicht visueel langer te maken.

Vierkante gezichten zijn te herkennen aan hun voorhoofd, hun kaaklijn en jukbeenderen die ongeveer dezelfde breedte hebben. Je zou een rond, ovaal of een cat-eye-montuur moeten proberen om zo de kaak visueel te verzachten. Als je zoekt naar een rechthoekig montuur, zorg dan in ieder geval dat de hoeken afgerond zijn. Mocht je gezicht langer zijn dan dat hij breed is (je hebt een lang voorhoofd, hoge jukbeenderen en een afgeronde kaaklijn), dan moet je monturen proberen met een maximale lensdekking. Oversized monturen zijn dan de juiste keuze. Dit geeft de illusie van extra gezichtsbreedte en zal helpen om visueel de lengte van het gezicht te verkleinen.

Hartvormige gezichten, ook wel bekend als driehoekige gezichten, worden gekenmerkt door een breed voorhoofd en een smalle kin. Kies in dit geval voor een vierkant of rechthoekig montuur om de gezichtskenmerken te balanceren. Ronde en ovale monturen zijn ook geschikt voor dit type gezicht

Ovale gezichten hebben jukbeenderen die iets breder zijn dan het voorhoofd en de kin, wat dus visueel lijkt op de vorm van een ei. Ovale gezichten worden beschouwd als de perfecte vorm, en zouden geschikt moeten zijn voor de meeste typen monturen. Je bent volledig vrij in het experimenteren met verschillende vormen. Een belangrijke factor is nog wel de maat.

Er zijn een aantal basistermen die je op onze website tegenkomt bij het bestellen van lenzen op sterkte. Hieronder volgt een korte beschrijving van deze termen:

De Sfeer (SPH) staat voor de sterkte in dioptrieën. De sfeer geeft aan hoeveel versterking uw lenzen moeten leveren om je zicht te corrigeren.

De Cilinder (CYL) geeft de hoeveelheid lenskracht aan die benodigd is om je astigmatisme te corrigeren. Astigmatisme is een aandoening waarbij het hoornvlies een onregelmatige vorm heeft wat voor een wazig zicht zorgt. Als er geen cilindersterkte vermeld staat bij de sterkte, dan heb je geen astigmatisme en dien je deze vakjes bij het bestellen blanco te laten.

De As geeft de mate en de richting van je astigmatisme aan. Als er geen cilindersterkte staat vermeld in je brilvoorschrift, dan heb jr geen astigmatisme en dien je deze vakjes bij het bestellen blanco te laten.

De Pupilafstand (PD) is de afstand tussen de middelpunten van de beide pupillen in jouw ogen, getoond in millimeters. Deze Pupilafstand wordt gebruikt om de glazen precies over het middelpunt van de pupillen uit te lijnen voor perfecte helderheid.

In het geval dat iets niet duidelijk is, neem dan contact op met onze klantenservice via een van de onderstaande contactopties en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Ja, bij eyerim bieden we onze eigen 2-jarige garantieperiode voor alle producten.

Elke fabrikant definieert de garantie op een andere manier. Sommige merken hebben garantie voor slechts 6 maanden, terwijl anderen tot wel 24 maanden garantie bieden. Er zijn duizenden verschillende voorwaarden, definities en geografische beperkingen. Hier bij eyerim willen we je ontlasten van het omgaan met deze factoren. Daarom bieden we onze eigen 2-jarige vrijblijvende garantieperiode aan - zonder verplichtingen. Alles wat je moet doen is jouw eyerim factuur (digitaal of op papier) bewaren die je ontvangen hebt nadat je een bestelling bij ons plaatste. Dit is je garantiebewijs.

De garantie dekt alle fabricagefouten* zonder uitzondering. De garantie dekt geen schade aan het montuur of de lenzen veroorzaakt door normale dagelijkse slijtage (bijvoorbeeld krassen) en schade als gevolg van verkeerd gebruik van het product.

* Productiefouten zijn gebreken die voortvloeien uit het productieproces en zijn niet-conform met de door de fabrikant vastgestelde normen voor het betreffende product (defecte scharnieren, verkleuring, enz.). Productiefouten omvatten geen ontwerpfouten die te wijten zijn aan het ontwerp van het product in plaats van aan het productieproces.

Omdat we een exclusieve online verkoper en officiële doorverkoper van alle merken op www.eyerim.nl zijn, verkopen we rechtstreeks aan het publiek. Daarom bieden we geen groothandel inkopen aan.

Alle zonnebrillen, brillen op sterkte of skibril waarvan de originele verpakking standaard al vervangende onderdelen bevat, worden bij je geleverd met al deze geadverteerde accessoires.

Op eyerim verkopen we echter geen afzonderlijke onderdelen, zoals brillenpoten of lenzen als een apart product.

Dit varieert op basis van jouw betaalmethode.

Als de betaalmethode die je gekozen heeft bij het afrekenen een methode is waarbij je vooraf betaalt (credit of bankkaart), dan start de garantieperiode op het moment dat je bestelling geplaatst is.

Ja, absoluut. Dankzij ons 30-dagen retourbeleid, winkel je zonder risico's.

Als het door jou bestelde product niet aan uw verwachtingen voldoet, of niet op je gezicht past, dan kun je dit binnen 30 dagen na ontvangst naar ons terugsturen.

Klik hier om onze Retourgids te bekijken.

Zoals alles op eyerim, is retourneren uiterst simpel en eenvoudig. Het enige dat je hoeft te doen is het product zorgvuldig inpakken, het liefst in dezelfde verpakking waarin je het hebt ontvangen, en het terug sturen naar ons verzamelpunt in Nederland.

Klik hier om onze stapsgewijze Retourgids te bekijken.

Als je ernaar op zoek bent om een defect of verkeerd product terug te sturen, klik dan hier, zodat we dit voor je kunnen regelen. Als je een nieuw retourformulier nodig hebt, klik dan hier.

Wil je iets terugsturen? Geen probleem!
• Je kunt elk product retourneren, met terugbetaling, binnen 30 dagen na het ontvangst van de oorspronkelijke bestelling.
• Als je een andere maat of kleur wenst, stuur dan jouw ongewenste item terug en plaats een nieuwe bestelling.
• Het is niet nodig om ons te laten weten dat je iets retourneert, vul gewoon het retourformulier in voeg deze bij het pakket.
• We betalen de prijs die je hebt betaald voor jouw gehele bestelling terug naar je oorspronkelijke betaalmethode.
• We kunnen de kosten van onderdelen die op maat gemaakt zijn niet vergoeden. Voor een bril op sterkte die zijn besteld met lenzen, kunnen we alleen de kosten van het montuur terugbetalen.
• De goederen zijn je verantwoordelijkheid totdat ze ons magazijn bereiken, zorg er dus voor dat ze op de juiste manier zijn ingepakt en onderweg niet beschadigd kunnen raken!
• Het artikel moet worden geretourneerd in de originele verpakking inclusief: de brillendoos, alle accessoires, een certificaat van echtheid en ook de fabrikantsbezegeling.
• In het onwaarschijnlijke geval dat een artikel naar ons wordt teruggezonden in een ongeschikte staat of buiten het 30 dagen retourbeleid, moeten we het misschien naar je terugsturen.
• Wij zijn niet verantwoordelijk voor artikelen die per ongeluk aan ons zijn geretourneerd. Als u deze naar je teruggestuurd wilt krijgen, kunnen we je vragen om de verzendkosten hiervoor te betalen.
• Afhankelijk van de beschikbare opties in je land, ben je verantwoordelijk voor de kosten voor het retourneren van items.
• De verpakking en de bezorgmethode die je gebruikt, moeten veilig zijn. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor producten die op hun weg terug naar ons zijn beschadigd of verloren zijn gegaan. Stuur alstublieft een bewijs van verzending.

Klik hier om onze Retourgids te bekijken.

Het is heel eenvoudig! Volg gewoon de instructies op het formulier, en zorg ervoor dat je alles correct noteert. We hebben deze gegevens nodig om de retournering te verwerken. Als alles is ingevuld, voeg je het formulier in het pakket met de artikel(en) die je retourneert.

Hier is een kort voorproefje van hoe het eruit zou moeten zien:
how to use discount voucher

We kunnen helaas geen ruilvoorwaarde aanbieden op geretourneerde artikelen; alle geretourneerde artikelen worden automatisch geannuleerd en terugbetaald.

Als je een andere maat, kleur of een geheel ander model wilt bestellen, hoef je enkel maar een nieuwe bestelling op onze website te plaatsen.

Je moet de kosten van het terugzenden van het product zelf vergoeden, maar jouw retourkosten zullen in sommige omstandigheden worden terugbetaald. Een voorbeeld is als je een verkeerd of defect product ontvangt.

Helaas kunnen we de kosten van onderdelen die op maat gemaakt zijn niet vergoeden. Voor een bril op sterkte die zijn besteld met lenzen, kunnen we alleen de kosten van het montuur terugbetalen.

Helaas kunnen we de kosten van onderdelen die op maat gemaakt zijn niet vergoeden. Voor een bril op sterkte die zijn besteld met lenzen, kunnen we alleen de kosten van het montuur terugbetalen.

Als je jouw glazen wilt bewaren, sturen wij jouw retour naar ons optisch lab om je glazen op sterkte op professionele wijze uit het montuur te halen en naar je terug te sturen. We raden je ten zeerste aan om deze glazen niet te hergebruiken in combinatie met een ander montuur, omdat ze op maat zijn gemaakt voor het specifieke montuur dat besteld is. Hierdoor kunnen deze glazen je gezichtsvermogen schaden als ze eenmaal in een alternatieve montuurvorm en/of maat worden gebruikt.

LET OP: We kunnen de kosten van de glazen op sterkte niet terugbetalen wanneer je jouw bestelling bij ons geplaatst hebt, zelfs niet als je bestelling nog niet bij je is afgeleverd.

Zodra jouw retour door ons is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we je een e-mail om je dit te laten weten. Het kan tot wel 10 werkdagen duren vanaf de dag van verzending voor je retournering bij ons wordt afgeleverd.

Zorg er wanneer mogelijk voor dat je een bewijs van verzending ontvangt van het postkantoor en bewaar het veilig totdat je retourzending is verwerkt. Op deze manier kun je de reis van het pakket nauwlettend in de gaten houden tot het bij ons is aangekomen.

Vergeten om je retourformulier bij het pakket toe te voegen? Maak je geen zorgen - ons retourteam zal de bestelling waarschijnlijk op je naam kunnen identificeren, dus dan weten we dat het pakket van jou is.

Zodra uw bestelling door ons is verwerkt en geïnspecteerd, sturen we je een e-mail om je te laten weten dat alles in orde is en dat je de komende dagen een terugbetaling kunt verwachten.

We zijn verplicht om jouw terugbetaling binnen 14 kalenderdagen te starten nadat je afziet van je aankoop. Maar, we zijn niet verplicht dit te doen voordat wij je retournering of bewijs van retourneren hebben ontvangen.

Zodra je terugbetaling is gestart, duurt het 2-5 werkdagen om het geld terug te zien op je bankrekening. Dit kan echter variëren, afhankelijk van je creditcard, het type rekening en het beleid van de bank.

Als je dit ooit zal overkomen, dan spijt dit ons ten zeerste. We doen ons best om een dergelijke situatie te voorkomen en we willen situaties met defecte producten dan ook direct oplossen.

Zodra je een fout ontdekt, neem dan contact op met ons klantenservice team met:
• het bestellingsnummer
• de naam van het defecte product
• een beschrijving van de fout (bij voorkeur met afbeeldingen)

Zodra wij jouw beschadigde of defecte product hebben ontvangen, zullen wij de kosten van de verzendkosten terugbetalen en je een vervangend artikel sturen / je zo snel mogelijk restitueren.

Op dit moment kunnen we geen persoonlijke retourneringen verwerken. Volg onze Retourgids en stuur je retourzending terug naar ons via de standaard post of een koerierbedrijf naar keuze.

We sturen je een e-mail zodra ons retourteam je pakket verwerkt en geïnspecteerd heeft.

Om te beoordelen of het defect onder de garantie valt, dien je ons foto's en een beschrijving van het probleem toe te voegen in een e-mail naar kontakt@eyerim.nl en vervolgens nemen we contact met je op voor verdere instructies.

Zodra jouw artikel bij ons aankomt, zullen wij het voor garantiecontrole naar de fabrikant sturen. Houd er rekening mee dat dit proces tot wel 30 dagen kan duren.

Als het defect wordt gedekt door de garantie*, zullen we het vervangen voor een foutloos product en het gratis naar je verzenden. Als je geen vervanging wilt of als het product niet meer beschikbaar is, zullen wij een volledige terugbetaling initiëren. Houd er rekening mee dat in het geval van een product dat we momenteel niet op voorraad hebben, het langer kan duren voordat we jouw vervangende product naar je kunnen verzenden.

*De garantie dekt alle fabricagefouten zonder uitzondering. De garantie dekt geen schade aan het montuur of de lenzen veroorzaakt door normale dagelijkse slijtage (bijvoorbeeld krassen) en schade als gevolg van verkeerd gebruik van het product.

Kun je jouw retournota niet vinden? Maak je geen zorgen, je kunt hier een nieuwe printen.

Volg gewoon de instructies op de nota en zorg ervoor dat je alles correct noteert. We hebben deze gegevens nodig om de retournering te verwerken. Als alles is ingevuld, voeg je de nota in jouw pakket met de artikel(en) die je retourneert.

We slaan de meest populaire artikelen op in ons eigen magazijn om ervoor te zorgen dat ze altijd onmiddellijk naar je toe kunnen worden verzonden. Deze producten zijn gemakkelijk herkenbaar op de website - ze zijn gemarkeerd met de stempel "Op voorraad" en we verzenden deze artikelen binnen 24 uur.

De rest is beschikbaar, maar zijn niet op voorraad en we verzenden ze dan meestal binnen 11 werkdagen. De geschatte levertijd voor elk product staat vermeld op de bijbehorende productpagina.

Ja, natuurlijk! We hebben betrouwbare internationale bezorgpartners in heel Europa en je bestelling wordt altijd naar je verzonden met behulp van een traceerbare dienst.

Zodra jouw bestelling is verzonden vanuit ons magazijn, ontvang je een verzendbevestiging per e-mail, samen met een trackingcode die je kunt gebruiken om het pakket nauwlettend in de gaten te houden. Klik eenvoudig op de trackinglink in deze e-mail om de actuele tracerings informatie te bekijken.

Als je je aanmeldt bij her account en de status van de bestelling wordt weergegeven als 'in behandeling', betekent dit dat we op dit moment bezig zijn je bestelling klaar te maken voordat het wordt verzonden.

Als je een artikel bestelt dat op dit moment niet in onze voorraad aanwezig is, kan deze status langer dan normaal voor uw bestelling zichtbaar zijn. Je geschatte levertijd staat op de bevestigingsmail van je bestelling en wordt weergeven in werkdagen (exclusief weekenden & feestdagen).

Zodra jouw bestelling is verzonden vanuit ons magazijn, ontvang je een verzendbevestiging per e-mail, samen met een trackingcode die je kunt gebruiken om het pakket nauwlettend in de gaten te houden. Klik eenvoudig op de trackinglink in deze e-mail om de actuele traceringsinformatie te bekijken.

Bij sommige bezorgdiensten kan het 1-4 dagen duren voordat deze tracerings informatie is geactiveerd.

Als de tracerings informatie niet binnen deze periode is bijgewerkt of je pakket ergens vastzit, neem dan contact op met ons klantenserviceteam, zodat we je verder kunnen helpen.

Ja, eyerim biedt gratis bezorging voor alle producten tot aan de deur aan.

Houd er echter rekening mee dat u de kosten van het retourneren van het product zelf moet dragen.

Op dit moment verwerken we enkel bestellingen binnen de EU. We verwerken dus geen internationale bestellingen.

Vanwege algemeen beleid kunnen we je bezorgadres alleen wijzigen als de bestelling nog niet is verzonden. Als je jouw afleveradres of contactgegevens op dit moment van de bestelling wil bijwerken, neem dan contact met ons klantenserviceteam op om het te kunnen wijzigen.

Als jouw bestelling al is verzonden, kunnen we niet langer eventuele wijzigingen garanderen en raden wij je aan contact op te nemen met het bezorgbedrijf dat uw pakket in uw land zal bezorgen en vraag hen vervolgens het pakket door te sturen naar het gewenste adres.

De meeste bedrijven leveren tijdens normale werkuren van het bedrijf en kunnen een handtekening bij ontvangst nodig hebben, dus we raden aan dat je bestelling wordt afgeleverd op een adres waar iemand beschikbaar zal zijn om het te accepteren.

Het is niet mogelijk om een exacte tijd en datum te geven waarop uw bestelling bij je wordt afgeleverd. Je ontvangt de geschatte levertijd van de bestelling bij het afrekenen en in de bevestigingsmail van uw bestelling.

In het geval dat je de verzending om de één of andere reden wil uitstellen (terwijl de bestelling nog niet is verzonden), neem dan contact op met ons klantenserviceteam en laat ons de datum weten waarop je wenst dat het pakket naar u verzonden wordt.

Zodra uw bestelling is verzonden vanuit ons magazijn, ontvang je een verzendbevestiging per e-mail, samen met een trackingcode die je kunt gebruiken om uw pakket nauwlettend in de gaten te houden. Klik eenvoudig op uw trackinglink in deze e-mail om de actuele tracerings informatie te bekijken.

We kunnen bezorgen bij zowel je woonadres als op het adres van je werkplek. De meeste bedrijven leveren tijdens normale werkuren van het bedrijf en kunnen een handtekening bij ontvangst nodig hebben, dus we raden aan dat de bestelling wordt afgeleverd op een adres waar iemand beschikbaar zal zijn om het te accepteren.

De meeste koeriers bellen je of laten een sms-bericht achter met de geschatte tijd van aankomst. Als je niet thuis bent wanneer het pakket arriveert, kun je de bezorgdatum en -tijd meestal wijzigen of je kunt jouw pakket ophalen bij het dichtstbijzijnde Ophaalpunt.

Als het je niet lukt om jouw pakket binnen de vereiste tijd te verzamelen of op te halen, wordt het automatisch teruggestuurd naar ons magazijn. Maak je geen zorgen, zodra het pakket ons heeft bereikt, zullen we contact met je opnemen en je bestelling opnieuw verzenden in het geval je nog steeds geïnteresseerd bent.

Houd er rekening mee dat we het pakket maximaal eenmaal terugzenden en dat je bestelling automatisch geannuleerd wordt als de tweede leveringspoging ook mislukt.

Als je besluit om je aan te melden voor onze nieuwsbrief, is er geen mogelijkheid dat je nieuws of onze meest recente aanbiedingen zult missen.

De gemakkelijkste manier om je aan te melden is om naar de onderkant van onze ''Voorpagina'' te gaan, je e-mailadres in te vullen en voilà - je bent officieel geabonneerd op onze nieuwsbrief. Als je je hier aanmeldt, ontvang je bovendien een welkomstkorting.

Als je op onze inlogpagina komt en je ontvangt een bericht dat het e-mailadres / wachtwoord ongeldig is, volg dan de onderstaande stappen:

• Controleer of jouw account met succes is aangemaakt toen je zich voor de eerste keer probeerde te registreren - je had een 'Welkom bij eyerim' e-mail van ons moeten ontvangen. Als je deze e-mail niet hebt ontvangen, kan dit betekenen dat je tijdens de registratie het e-mailadres verkeerd heeft getypt en dat het account niet correct is aangemaakt.
• Houd er rekening mee dat je geen account aanmaakt als je je enkel aanmeldt voor onze nieuwsbrief en dat hiervoor een afzonderlijke registratie vereist is.
• Controleer nogmaals of je hetzelfde e-mailadres en wachtwoord gebruikt waarmee je geregistreerd bent.
• Als je het wachtwoord bent vergeten, klik dan op 'Wachtwoord vergeten?' op de inlogpagina. Voer het e-mailadres in en we sturen je een e-mail met een link waarmee je jouw wachtwoord opnieuw kunt instellen en een nieuw wachtwoord voor het account kunt maken.
• Als je hierna nog steeds niet kunt inloggen, neem dan contact op met onze klantenservice om zo gedetailleerd mogelijk informatie te geven over het probleem, inclusief kopieën van eventuele foutmeldingen die je ontvangt en wat je tot nu toe heeft gedaan.

Nee, dat is niet nodig.

Je ontvangt echter wel altijd elke update over de bestelling via e-mail. Als je je wél registreert, zijn je volgende aankopen ook razendsnel en gemakkelijk te voltooien. Je kunt jouw adressen op elk gewenst moment wijzigen, de eerdere bestellingen bekijken, je accountinformatie bijwerken en hierdoor uiteindelijk tijd besparen tijdens het afrekenen telkens wanneer je terugkomt.

Houd er rekening mee dat aanpassingen in je accountgegevens geen invloed hebben op huidige bestellingen. Als je bijvoorbeeld uw leveringsadres wijzigt, dan zal dit enkel gewijzigd zijn voor toekomstige bestellingen.

Als je niet langer wenst zich te abonneren op onze nieuwsbrieven, kun je je eenvoudig afmelden door op de link "Abonnement opzeggen" te klikken in een van onze nieuwsbrieven die je recent hebt ontvangen.

Als je later van gedachten verandert en opnieuw wilt abonneren, kun je je op dezelfde manier abonneren als voor de eerste keer. Je ontvangt echter geen nieuwe welkomst kortingscode.

Als je jouw wachtwoord bent vergeten, is het heel eenvoudig om weer toegang tot het account te krijgen.

Ga naar onze inlogpagina door hier te klikken of via de rechterbovenhoek van het scherm. Klik op 'Wachtwoord vergeten?' en voer je e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mail met een link om het wachtwoord opnieuw in te stellen.

Het spijt ons dat je problemen ondervindt met de betaling tijdens het afrekenen.

Zorg er altijd voor dat alle informatie die nodig is in de betalingsstap correct is, zoals kaartnummer, naam, e-mailadres, etc. Als je nog steeds problemen ondervindt met een specifieke betaalmethode, is de gemakkelijkste oplossing om een andere betaalmethode te proberen als dit mogelijk is.

Als je nog steeds niet kunt betalen, neem dan contact op met onze klantenservice om zo gedetailleerd mogelijk informatie te geven over het probleem, inclusief kopieën van eventuele foutmeldingen die u ontvangt en wat u tot nu toe heeft gedaan.

Als je jouw orderbevestiging niet kunt vinden in je inbox, volg dan de onderstaande stappen:

• Zorg ervoor dat u de 'Spam' of 'Promoties' sectie in de inbox controleert.
• Controleer of je daadwerkelijk al klaar bent met het plaatsen van je bestelling (succesvolle betaling).

Als je de orderbevestiging nog steeds niet kunt vinden, is de kans groot dat je het e-mailadres verkeerd heeft getypt of dat de betaling niet is verwerkt. Neem alsjeblieft contact op met ons klantenserviceteam om zoveel mogelijk details over het probleem te geven en we zullen proberen het voor je op te lossen.

De verwachte levertijd van de eyerim collectie brillen op sterkte is tussen de 10 en 17 business days.

De glazen op sterkte worden vrijwel direct na jouw bestelling al gemaakt. Zodra de glazen op sterkte gereed zijn en in jouw gekozen montuur zitten, zullen ze naar je worden verzonden.

Alle eyerim collectie brillen op sterkte besteld op onze website zullen rechtstreeks in de originele verpakking naar je verzonden worden, met alle originele accessoires. Elk pakket bevat een stevige beschermhoes in een zwarte kleur, met zwart reinigingsdoekje en jouw gekozen bril op sterkte.

Yes, absolutely. Thanks to our 30-day return policy, shopping on eyerim is risk-free.

In case the product you ordered does not meet your expectations or does not fit your face, you can send it back to us within 30 days after receiving it.

To see our Return Guide, click here.

If you decide to return the eyerim collection prescription glasses, we will make a full refund for the whole glasses. Even if the prescription lenses were custom-made or some additional filters were added to them (Blue-light protection, Photochromatic lenses, etc.). We will refund you with the full sum you paid. Simply, risk-free shopping!

NOTE: Full refund refers only to eyerim collection prescription glasses. In case you will choose any other brand of glasses with prescription lenses, we will refund you only for the frame you returned, as the custom-made prescription lenses are not refundable according to our Return policy.

To pay for your eyerim collection prescription glasses, you can use any of the following payment methods:
• Credit/Debit Card
Online payments with eyerim are lightning-fast and we take your security very seriously, therefore your details are safe with us. All transactions are processed through an encrypted payment gateway and we use industry-leading security and fraud prevention systems.

We attach an invoice to every eyerim order and eyerim collection orders are not different. You can find your invoice in your confirmation email after your order is shipped.

Every lens is made of Hard Multi Xtra technology that's packed with high-end lens features. The lenses are:

• scratch-resistant
• smudge-proof
• dust-proof
• anti-reflective
• contain UV filter

All these technologies are included in the price of eyerim collection prescription glasses.

If all these technologies are not enough, you can add other upgrades: blue light protection, photochromatic (self-tinting) lenses, prescription glasses with sunglass tint or lenses with sunglass tint along with polarisation technology. Please, keep in mind these additional upgrades are not included in the price of eyerim collection glasses.



No, it’s not possible. All products from eyerim collection are made only in one universal size. Such size usually fits perfectly to most people.

Other eyewear retailers go through a quite long process with manufacturers, distributors and other retailers until the prescription glasses reach you. Such process therefore naturally costs more, with all the distribution fees, rents, sales & shipping costs.

We‘ve cut out the middlemen and that's how you can get quality prescription glasses, just like in other retail stores, for a much lower price.

eyerim collectie brillen op sterkte worden gemaakt van 4 verschillende materialen: acetaat, metaal, plastic, titanium

Acetate is gemaakt vanuit duurzame bronnen. Het is lichtgewicht maar sterk, en duurzamer dan klassiek plastic.
Metaal is sterk, duurzaam en buigzaam, alsook corrosiebestendig materiaal.
Plastic materiaal is een goedkoop en lichtgewicht materiaal, beschikbaar in allerlei kleuren.
Titanium is een extra duurzaam materiaal. Monturen gemaakt van titanium zijn flexibel, maar keren na het buigen terug naar de originele staat.

Stap 1 Verpak je artikel zorgvuldig, idealiter in dezelfde verpakking als waarin je het heeft ontvangen.
Houd er rekening mee dat alle geretourneerde artikelen in hun oorspronkelijke staat moeten worden verzonden en all originele accessoires bevatten, bijvoorbeeld een brillendoek, een brillenkoker, een certificaat van echtheid, etc.
Stap 2 Vul een retournota in en voeg deze toe aan je pakket.
Het is erg belangrijk om dit formulier bij jouw artikel(en) in het pakket toe te voegen zodat wij je retournering direct kunnen verwerken zodra deze bij ons magazijn aankomt.
Heb je een nieuw retourformulier nodig? Download het hier.
Stap 3 Zodra je pakket is ingepakt, hoeft je alleen maar je retour bij je lokale postkantoor of koeriersbedrijf in te leveren en het te laten terugsturen naar ons verzamelpunt in:

eyerim s.r.o
Michalská 389/20
811 03 Bratislava
Slovakia

We kindly recommend you to send your return via Post.nl using a tracked service. Once you have your tracking, send it to contact@eyerim.nl.
NOTE: All packages sent via courier companies without any tracking information will be sent back to the sender.


*De verpakking en bezorgmethode die je gebruikt, moeten veilig zijn. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor producten die op hun weg terug naar ons toe zijn beschadigd of verloren zijn gegaan.
Step 4 Geef het wat tijd.
Het kan tot wel 10 werkdagen duren vanaf de dag dat je het pakket verzendt voordat jouw retournering wordt afgeleverd en verwerkt in ons verzamelpunt.

Step 5 Zodra wij je retournering ontvangen en geïnspecteerd hebben in ons warenhuis, sturen we je een email om je hierover te informeren.
Direct daarna zal een volledige terugbetaling geïnitieerd worden.
Houd er rekening mee dat het 2 tot 5 werkdagen duurt voordat jouw geld weer op je bankrekening verschijnt. Dit is afhankelijk van de betaalmethode, je type rekening of het beleid dat de bank hanteert.

Ja, absoluut. Dankzij ons 30-dagen retourbeleid, winkel je zonder risico's.

Als het door jou bestelde product niet aan uw verwachtingen voldoet, of niet op je gezicht past, dan kun je dit binnen 30 dagen na ontvangst naar ons terugsturen.

Klik hier om onze Retourgids te bekijken.

Zoals alles op eyerim, is retourneren uiterst simpel en eenvoudig. Het enige dat je hoeft te doen is het product zorgvuldig inpakken, het liefst in dezelfde verpakking waarin je het hebt ontvangen, en het terug sturen naar ons verzamelpunt in Nederland.

Klik hier om onze stapsgewijze Retourgids te bekijken.

Als je ernaar op zoek bent om een defect of verkeerd product terug te sturen, klik dan hier, zodat we dit voor je kunnen regelen. Als je een nieuw retourformulier nodig hebt, klik dan hier.

Wil je iets terugsturen? Geen probleem!
• Je kunt elk product retourneren, met terugbetaling, binnen 30 dagen na het ontvangst van de oorspronkelijke bestelling.
• Als je een andere maat of kleur wenst, stuur dan jouw ongewenste item terug en plaats een nieuwe bestelling.
• Het is niet nodig om ons te laten weten dat je iets retourneert, vul gewoon het retourformulier in voeg deze bij het pakket.
• We betalen de prijs die je hebt betaald voor jouw gehele bestelling terug naar je oorspronkelijke betaalmethode.
• We kunnen de kosten van onderdelen die op maat gemaakt zijn niet vergoeden. Voor een bril op sterkte die zijn besteld met lenzen, kunnen we alleen de kosten van het montuur terugbetalen.
• De goederen zijn je verantwoordelijkheid totdat ze ons magazijn bereiken, zorg er dus voor dat ze op de juiste manier zijn ingepakt en onderweg niet beschadigd kunnen raken!
• Het artikel moet worden geretourneerd in de originele verpakking inclusief: de brillendoos, alle accessoires, een certificaat van echtheid en ook de fabrikantsbezegeling.
• In het onwaarschijnlijke geval dat een artikel naar ons wordt teruggezonden in een ongeschikte staat of buiten het 30 dagen retourbeleid, moeten we het misschien naar je terugsturen.
• Wij zijn niet verantwoordelijk voor artikelen die per ongeluk aan ons zijn geretourneerd. Als u deze naar je teruggestuurd wilt krijgen, kunnen we je vragen om de verzendkosten hiervoor te betalen.
• Afhankelijk van de beschikbare opties in je land, ben je verantwoordelijk voor de kosten voor het retourneren van items.
• De verpakking en de bezorgmethode die je gebruikt, moeten veilig zijn. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor producten die op hun weg terug naar ons zijn beschadigd of verloren zijn gegaan. Stuur alstublieft een bewijs van verzending.

Klik hier om onze Retourgids te bekijken.

Het is heel eenvoudig! Volg gewoon de instructies op het formulier, en zorg ervoor dat je alles correct noteert. We hebben deze gegevens nodig om de retournering te verwerken. Als alles is ingevuld, voeg je het formulier in het pakket met de artikel(en) die je retourneert.

Hier is een kort voorproefje van hoe het eruit zou moeten zien:
how to use discount voucher

We kunnen helaas geen ruilvoorwaarde aanbieden op geretourneerde artikelen; alle geretourneerde artikelen worden automatisch geannuleerd en terugbetaald.

Als je een andere maat, kleur of een geheel ander model wilt bestellen, hoef je enkel maar een nieuwe bestelling op onze website te plaatsen.

Je moet de kosten van het terugzenden van het product zelf vergoeden, maar jouw retourkosten zullen in sommige omstandigheden worden terugbetaald. Een voorbeeld is als je een verkeerd of defect product ontvangt.

Helaas kunnen we de kosten van onderdelen die op maat gemaakt zijn niet vergoeden. Voor een bril op sterkte die zijn besteld met lenzen, kunnen we alleen de kosten van het montuur terugbetalen.

Helaas kunnen we de kosten van onderdelen die op maat gemaakt zijn niet vergoeden. Voor een bril op sterkte die zijn besteld met lenzen, kunnen we alleen de kosten van het montuur terugbetalen.

Als je jouw glazen wilt bewaren, sturen wij jouw retour naar ons optisch lab om je glazen op sterkte op professionele wijze uit het montuur te halen en naar je terug te sturen. We raden je ten zeerste aan om deze glazen niet te hergebruiken in combinatie met een ander montuur, omdat ze op maat zijn gemaakt voor het specifieke montuur dat besteld is. Hierdoor kunnen deze glazen je gezichtsvermogen schaden als ze eenmaal in een alternatieve montuurvorm en/of maat worden gebruikt.

LET OP: We kunnen de kosten van de glazen op sterkte niet terugbetalen wanneer je jouw bestelling bij ons geplaatst hebt, zelfs niet als je bestelling nog niet bij je is afgeleverd.

Zodra jouw retour door ons is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we je een e-mail om je dit te laten weten. Het kan tot wel 10 werkdagen duren vanaf de dag van verzending voor je retournering bij ons wordt afgeleverd.

Zorg er wanneer mogelijk voor dat je een bewijs van verzending ontvangt van het postkantoor en bewaar het veilig totdat je retourzending is verwerkt. Op deze manier kun je de reis van het pakket nauwlettend in de gaten houden tot het bij ons is aangekomen.

Vergeten om je retourformulier bij het pakket toe te voegen? Maak je geen zorgen - ons retourteam zal de bestelling waarschijnlijk op je naam kunnen identificeren, dus dan weten we dat het pakket van jou is.

Zodra uw bestelling door ons is verwerkt en geïnspecteerd, sturen we je een e-mail om je te laten weten dat alles in orde is en dat je de komende dagen een terugbetaling kunt verwachten.

We zijn verplicht om jouw terugbetaling binnen 14 kalenderdagen te starten nadat je afziet van je aankoop. Maar, we zijn niet verplicht dit te doen voordat wij je retournering of bewijs van retourneren hebben ontvangen.

Zodra je terugbetaling is gestart, duurt het 2-5 werkdagen om het geld terug te zien op je bankrekening. Dit kan echter variëren, afhankelijk van je creditcard, het type rekening en het beleid van de bank.

Als je dit ooit zal overkomen, dan spijt dit ons ten zeerste. We doen ons best om een dergelijke situatie te voorkomen en we willen situaties met defecte producten dan ook direct oplossen.

Zodra je een fout ontdekt, neem dan contact op met ons klantenservice team met:
• het bestellingsnummer
• de naam van het defecte product
• een beschrijving van de fout (bij voorkeur met afbeeldingen)

Zodra wij jouw beschadigde of defecte product hebben ontvangen, zullen wij de kosten van de verzendkosten terugbetalen en je een vervangend artikel sturen / je zo snel mogelijk restitueren.

Op dit moment kunnen we geen persoonlijke retourneringen verwerken. Volg onze Retourgids en stuur je retourzending terug naar ons via de standaard post of een koerierbedrijf naar keuze.

We sturen je een e-mail zodra ons retourteam je pakket verwerkt en geïnspecteerd heeft.

Om te beoordelen of het defect onder de garantie valt, dien je ons foto's en een beschrijving van het probleem toe te voegen in een e-mail naar kontakt@eyerim.nl en vervolgens nemen we contact met je op voor verdere instructies.

Zodra jouw artikel bij ons aankomt, zullen wij het voor garantiecontrole naar de fabrikant sturen. Houd er rekening mee dat dit proces tot wel 30 dagen kan duren.

Als het defect wordt gedekt door de garantie*, zullen we het vervangen voor een foutloos product en het gratis naar je verzenden. Als je geen vervanging wilt of als het product niet meer beschikbaar is, zullen wij een volledige terugbetaling initiëren. Houd er rekening mee dat in het geval van een product dat we momenteel niet op voorraad hebben, het langer kan duren voordat we jouw vervangende product naar je kunnen verzenden.

*De garantie dekt alle fabricagefouten zonder uitzondering. De garantie dekt geen schade aan het montuur of de lenzen veroorzaakt door normale dagelijkse slijtage (bijvoorbeeld krassen) en schade als gevolg van verkeerd gebruik van het product.

Kun je jouw retournota niet vinden? Maak je geen zorgen, je kunt hier een nieuwe printen.

Volg gewoon de instructies op de nota en zorg ervoor dat je alles correct noteert. We hebben deze gegevens nodig om de retournering te verwerken. Als alles is ingevuld, voeg je de nota in jouw pakket met de artikel(en) die je retourneert.

faq-answer-15-category-1-sub-4

KLANTENSERVICE

Onze klantenservice medewerkers staan elke dag voor je klaar.
Wij lezen alle berichten en antwoorden altijd binnen 24 uur.

Eyerim Logo Eyerim

Retouradres (Hoofdkantoor)

eyerim s.r.o
Michalská 389/20
811 03 Bratislava
Slovakia

Kantoor registratie

eyerim s.r.o
Brezová 2055/22, Spišská Nová Ves, 052 01, Slovensko

COMPANY ID: 47 970006
VAT EU: SK2024164153

Het kantoor is geregistreerd in het Handelsregister onderhouden door het District Court Košice, sectie Sro, insert 36601/V.

Ja, eyerim biedt gratis bezorging voor alle producten tot aan de deur aan.

Houd er echter rekening mee dat u de kosten van het retourneren van het product zelf moet dragen.

Op dit moment verwerken we enkel bestellingen binnen de EU. We verwerken dus geen internationale bestellingen.

Krijg een welkomstaanbieding

Mis deze geweldige deals of nieuwe aanwinsten niet en meld je aan bij de eyerim nieuwsbrief!

Winkelen bij eyerim.com
Gratis verzending
Worry free returns
Authorized reseller
Virtueel proberen